Tengku Sarah
blogviews
Meet me!
Kamsamida^^


FacebookTwitterInstagram
Admin!
Anneyong^^


 photo 6fb96f8f-514c-4f82-a9b4-8d23706600c2_zps730761df.jpg
*TENGKU SARAH A'AISHAH TENGKU IBRAHIM
*23 September
*Kubang Kerian, Kelantan Malaysia
*Easy Going and outgoing person
Bloggers!
Saranghaeyo^^


Chatters!
Hye



Background^^!
Sila pilih

Background #1 Background #2 Background #3
Template By : Rana
Basecode : Ayesha
Help : C U T E
Owner & RE-edit : Tengku Sarah
Bukit Tinggi, PAHANG
Sunday, June 2, 2013 | 6/02/2013 11:00:00 PM |

Hai semuaaa!

kali ni aku nak story pasal salah satu tempat pelancongan negara kita iaituu....jenggg jenggg jengggggg BUKIT TINGGI. korang pernah sampai tak kat sana?aku pun 1st time sampai..hihiks

Memandangkan sem 6 ni subjek aku kena amik subjek travel,so menyempat la aku travel bersama kengkawan. kitorang singgah banyak tempat. Alang2 dah travel kan, so pegi jela kat mane2 tempat best...kitorang mula2 stay hotel kat Bentong, then pegi Bukit Tinggi..baru lah teruskan perjalanan ke Kuantan. Last destinasi iaitu Gambang waterpark. Sangat best memandangkan ni jugak 1st time aku travel ngan member2. HAHA. Thanks to my 2nd abang sebab bagi aku guna kereta dia..Grand Livina yaww. takdelah aku penat sangat guna auto walaupun memang penat sebab aku sorang je yg drive..kekeke

macam biasa...sharing is caring..so,aku nak post gambar2 yang aku sempat ambik sebelum kamera kehabisan bateri. manelah tahu sesape yang bace blog ni tertarik.kekeke macam promote pulak.

 car park utk customer La Chatteu hotel.tak silap aku, hotel ni antara hotel termahal di Malaysia. class uolls..I parking bawah hotel ni. PARKING jee.kekeke

 ni gambo daripada depan. Lawa kan hotel ni..macam castle teruih.tetarik tapi apakan dayaaa, duit tarakkk maa

 okay.ni part perkarangan La Colmar Tropicale. Semua muka excited nak masuk dalam tuu.

 Asalnye nak ambik view building ni je.tup2 tengok ade orang depan tuu.barangkali nak masuk pic agaknye.

 yeayyy.ni dah masuk dalam dah...cantik sangat.tak dapat g oversea pun, g sini jadilah.hihi

 kekeke.kepala member2 ade jugak dalam ni.maap la..I amik view bangunan saje uolls:P


 haaa.ni restoran...western punye.agakla kan..mane la ade stalls jual nasi lemak..atas bukit ni.hehe price?not bad...kalau aku kat uni,kira harga satu makanan kat sini= 2hari makan kat uni..eh,betul ke nisbah tu.lantakkla:P

 cantik kannn...dala kolam tu ade swann...besar.comel pulak..tapi aku tak turun pun kat bawah.

 korang mesti tau kan..ni kedai permainan.saje nak penuhkan gambar di blog.hihi

 Caption:refer gambar kat atas:P




JAPANESE VILLAGE

Tadaaa...bagi sesape yang sukakan keindahan alam semulajadi, boleh la melawat kampung jepun(direct translate). Aku pun teruja tengok...semua hijauuu jeee.menarik sangat...kalau dari La Colmar tu,kena naik shuttle bas,tak payah bayar sebab kita dah bayar fees masa kat entrance tu kann. ade time2 bila shuttle bas tu bergerak..amik masa lebih kurang 5min.:)

Ni mase dah sampai atas dah. Otw ke kampung tersebut...ni time menaiki bukit dengan berjalan kaki.

 signboard.kekeke aku lupa dah ape kebenda yang die tulis tuu

 Ni mase dah sampai kat kampung jepun dah...ke kanan atau ke kiri.maka ku pilih ke kiri menuju ke japanese house.:)

 jeng jeng jengggg...nampak bersih je kannn jalan batu ni.rasa nyaman jee tau tak..





okayh...dah sampai kat  destinasi...ni kolam kat japanese house tu. ade pondok berehat...seronokkkk


kalau nak ikutkan, banyak lagi gambar2 nye...tapi penat den nak tulis panjang2...so, sekian saje entry kali ni...InsyaAllah...ade mase update lagi ini blog yaaa..adiosssss!

thanks for reading this!:D






 photo 6f80631b3e854accd1ec2b89006d6148_zpsbc75d54a.png Terima kasih. Adiossss