Tengku Sarah
blogviews
Meet me!
Kamsamida^^


FacebookTwitterInstagram
Admin!
Anneyong^^


 photo 6fb96f8f-514c-4f82-a9b4-8d23706600c2_zps730761df.jpg
*TENGKU SARAH A'AISHAH TENGKU IBRAHIM
*23 September
*Kubang Kerian, Kelantan Malaysia
*Easy Going and outgoing person
Bloggers!
Saranghaeyo^^


Chatters!
Hye



Background^^!
Sila pilih

Background #1 Background #2 Background #3
Template By : Rana
Basecode : Ayesha
Help : C U T E
Owner & RE-edit : Tengku Sarah
HORAS!! MEDAN
Thursday, July 25, 2013 | 7/25/2013 12:00:00 PM |

woot woot...nampak tak aku tengah excited nak update pasal travelogue aku..well, first time pegi Medan,haruslah aku share dengan korang..mane tahu kan korang nak g ke lain kali..perlukan bantuan untuk suggest tempat- tempat menarik...n etc. firstly, aku nak cakap yang tiket flight aku beli memang murah..aku beli time promo hari tu.eh bukan haritu..akhir tahun lepas kauuuu...sabar gile tunggu nak travel..haha at last aku dapat travel.if korang nak jimat walaupun sah- sah travel akan habiskan duit yang selama ni gigih kau simpan..,beli lah tiket flight time promo..aku booked tiket tu dalam 90 lbh je pergi balik..muurah kan?kannnnnnnnnn

Bukan tiket g medan je aku booked,another promo haritu bertuah jugak..lebih kurang price yang sama..aku booked untuk ke jakarta..of course ler 2 in 1..jakarta + bandung..weeeeeeeee:3

oh oh...berbalik pada story aku..lepas booked tiket..aku pun fly lah bersama abang aku dan ditemani membernya, kak Fiviana..yang juga satu kepala dengan aku..kepala masuk air..haha. secara jujurnya aku cakap..trip ni sangat awesome..!

Sebelum travel, kononnya aku nak save budget..nak bawak MYR400 je..alih- alih kena pott pett pott pett dengan abang aku..dia cakap toksahlah gatal nak bawak sikit duit..sampai sana rambang mata kau tengok barang2 murah..masa tu menyesal tak guna dah bawak duit sikit..then, fikir punya fikir..haruslah aku tukar duit lebih sikit..aku bawak tak sampai 1k punn..if korang2 nak travel ramai-ramai lagi bagus sebenarnya..jimat dari segi accomodation dengan makan.Aku stay sane dalam 5hari  4malam..mujur aku travel dalam bulan puasa..makan pun just makan malam je..jimat kos kat situ.Alhamdulillah..:)

 jutawan rupiah...hahahaa..:D

ape lagi aku nak share eh..haaa...story line aku kat medan bermula pada di bandar Medan, then pegi Danau Toba di Parapat pastu pastu.,Berastagi..last skali balik ke Medan semula..Cukup bertuah travel sana sebab abang aku ada kenalan disana..orang Medan..namanya Henry..tp aku panggil Om Henry..hehe Om Om Om..
 Baju Tshirt belang2 tu lah Om Henry..yang pakai cap tu abang dia..diorang baik sangattttt

Akan ku upload banyak gambar- gamba masa di Medan untuk tatapan korang semua..Bukan nak riak..tapi just nak share..jangan salah faham kayh.aku baik orang nye.kui kui..let's zaaaassssssssss the photos yawww.

 Menu dalam flight..AA indonesia..harga murah..if nak tahu berapa dalam RM..korang bahagi dengan 3000.kalau naik AA Malaysia..satu bekas nasi RM 15..banyak beza kan..

tadaaaa..ni hotel yang aku stay..hotel 2nd aku stay.1st hotel tak cantik dan tak best..so aku malas nak upload.haha meh2 kita zaasss kat dalam hotel ni


haruslah aku pun bergambar...ni lah nama hotelnya..hotel WISMA GARUDA..agak bajet sebab selesa sangat..aku stay dalam 2hari..so lebih kurang IDR400  000..pandai2 la tukar ke MYR ye:)

hotel ni tengah2 bandar..dekat sangat dengan istana Maimoon dan Mesjid Raya..mall pun seberang jalan je..pokoknya memang strategik lah.

ni overview dalam hotel.paling best bila naik tangga.bersih dan berkilat..cantikkk..tapi penattt..bilik eden tingkat 4 nuuu haa..-..-

chajanggggg...ni dalam bilik aku..besar katil die..bilik ni aku share ngan kak fivi..so bayaq pun share.jimattttt.

okeyyyy part hotel dah selesai sebagai mukaddimah...now,let's move to another interesting photos..hehe erm erm..nak tunjuk mane dulu ehh..banyak sangat gambar..taktau nak mulakan camne..so..ape kata kita start dengan istana Maimoon dulu?vroommm vroommm

opps..sorry..muke aku pun ade skali..kat blakang tu la istana maimoon:D
 pintu depan istana.
 entrance fee.bersamaan RM1.50






last gamba.ok.done.

aku g melawat istana maimoon ni jalan kaki je..sebabnya malas nak naik angkut-angkut even murah je.jimat katekan.hahaa..bulan2 puasa guna banyak tenaga..kat Medan panas jugak..sampai berdarah- darah bibir aku sebab kering..hehueeeee..nasib lahh..

 ni lah jejantas yang hari2 aku guna untuk menyeberang.kalau korang nak lintas cmtu jalan..mau taknya tahun depan baru boleh lintas..diorang drive bukan cam kita2 ni..kalau korang tengok sendiri,cam nak tercabut jantung.

 Mesjid Raya. Salah satu masjid tertua.



YUKI simpang Raya mall.hehe kat sini cuci mata je..beli coklat..mall ni seberang jalan hotel yang aku stay je.

 pada sebelah malamnya..Medan ni cam pesta kau tahuuu..ni live band..perform sebelah hotel aku stay je.kira hotel aku sangat2222 strategik

Ramai kan orang..diorang makan..lepak sambil tengook liveband.

Om Henry cakap Medan ni cam syurga makanan..cewahhh..mane taknya..semua jenis makanan ade..sepanjang jalan...kalau korang suka2 makan...baik datang sini..macam2 jenis makanan ade..western?ofkos ade..minang ade..semua ade..aku pun konfius nak try yang mane..sebab puasa kan..makan sekali je..pastu takleh muat perut dah.tangki kecik..huuuuuuu..rugi2..kena datang lagi untuk try semua makanan.:D

sekian saje untuk part 1..part lain2 later aku update kayh..sebab line cam siput sedut je...nak upload lambat gileeeee. aaaaa sebelum terlupa..korang mesti taktau kan maksud HORAS...tu ialah bahasa kaum Batak TOBA..maksudnya..hello..Hai..lebih kurang la.

kamsamida!:)

thanks for reading this<3









 photo 6f80631b3e854accd1ec2b89006d6148_zpsbc75d54a.png Terima kasih. Adiossss