Tengku Sarah
blogviews
Meet me!
Kamsamida^^


FacebookTwitterInstagram
Admin!
Anneyong^^


 photo 6fb96f8f-514c-4f82-a9b4-8d23706600c2_zps730761df.jpg
*TENGKU SARAH A'AISHAH TENGKU IBRAHIM
*23 September
*Kubang Kerian, Kelantan Malaysia
*Easy Going and outgoing person
Bloggers!
Saranghaeyo^^


Chatters!
Hye



Background^^!
Sila pilih

Background #1 Background #2 Background #3
Template By : Rana
Basecode : Ayesha
Help : C U T E
Owner & RE-edit : Tengku Sarah
How to create social icons? PART 1- Flickr.com ACC-
Tuesday, March 4, 2014 | 3/04/2014 12:30:00 PM |

Kemain kau jahhhhh, entry dalam english gituuu. Hahaha

Sebenarnya aku pun baru belajar buat ikon- ikon ni.. Social icons ni macam facebook, twitter, flickr & etc.. So nak nampak lebih menarik korang create la butang2 tersebut. Bila readers lain nak tengok fb korang ke..skodeng twitter ke, boleh la diorang direct terus ke link korang. Haaaa tak ke best gituu?

Sebelum aku merapu lebih panjang, jom ikut tutorial ni.. Thanks jugak kepada blog2 lain yang banyak membantu. Korang boleh dapat kan pelbagai warna dan bentuk social icons yang anda suka di
<SINI > ATAU korang boleh search kat flickr.com ATAU korang boleh gugle sendiri dengan menaip "free social media icons". Maka keluar lah segala kiut- miut gambar media sosial.



Sebelum kita bertutorial pasal nak lekatkan ikon kat blog, meh la kita buat akaun kat flickr dulu untuk memudahkan proses.

Korang ada account yahoo kan? so korang signup la flickr.com kayh. lagi senang korang ambik link ikon-ikon yang korang nak..Bila kita nak upload dalam blog ni, ikon tersebut kena ada URL/link nya.. Paling senang (apa yang aku belajar), korang upload gambar-gambar yang korang nak dalam flickr.com. Mudah saja. Kalau susah, cuba lagi..itu salah satu proses pembelajaran bukan?Heeeee

 Nak bagi korang jelas lagi, terimalah penangan printskrin yang aku buat. Ni cara- cara nak upload gambar,etc dalam flickr.com

Dah tekan flickr? Dapat lah seperti di atas.. So tekan upload. Haa,sebelum tu pastikan anda dah download ikon- ikon yang korang nak dalam lappy ye..

Contoh: Aku upload ikon flickr..make sure owner settings bahagian visible to anyone tu korang semua tukar k jadi private.



Dah siap tekan upload, tekan pic yang kita upload tadi..
P/s: abaikan icon banyak2 tu, aku upload semua je sebelum ni.hehe

Last skali, HTML tu lah URL yang akan kita gunakan nanti dalam blog..tapi certain URL je.Nanti aku bagitau kayh yang mana satu.

NEXT, aku akan bagitau step untuk create icons kat blog pulak. ADIOSSS





 photo 6f80631b3e854accd1ec2b89006d6148_zpsbc75d54a.png Terima kasih. Adiossss