Tengku Sarah
blogviews
Meet me!
Kamsamida^^


FacebookTwitterInstagram
Admin!
Anneyong^^


 photo 6fb96f8f-514c-4f82-a9b4-8d23706600c2_zps730761df.jpg
*TENGKU SARAH A'AISHAH TENGKU IBRAHIM
*23 September
*Kubang Kerian, Kelantan Malaysia
*Easy Going and outgoing person
Bloggers!
Saranghaeyo^^


Chatters!
Hye



Background^^!
Sila pilih

Background #1 Background #2 Background #3
Template By : Rana
Basecode : Ayesha
Help : C U T E
Owner & RE-edit : Tengku Sarah
Danau Toba, PARAPAT- MEDAN
Thursday, July 25, 2013 | 7/25/2013 03:00:00 PM |

Danau Toba = Lake Toba

Ni part banyak gamboo..aku tulis sikit2 saje..then korang layan gamba- gamba jelah:)

secara mukaddimah nye, perjalanan dari Medan ke Danau TOba mengambil masa kira- kira 5jam...bagaikan Kelantan ke Pulau Pinang..hehuuuuu...penattt toksah duk cerita..sebabnye supir yang bawak kitorang tu bawak kereta macam dalam litar F1..takut pun ade..jalan banyak lubang-lubang..sukahati dia je masuk jalan yang berlubang..sakit badan-badan..atooiiii...oleh kerana Om Henry tak dapat ikut sebab kerja..dia pass kete dia kat supir ni.Danau Toba terletak di PARAPAT ye...sepanjang perjalanan banyak gak aku belajar bahasa indonesia..macam2 ade...

kalau kat Malaysia kita panggil simcard..tapi kat sane dipanggil SIMPATI..hebat kan..erm erm..haa hospital kan ade wad kecemasan..kat sane dipanggil INSTALASI GAWAT DARURAT...banyak lagi lah words yang berbeda dengan kita..yang pasti banyak pengalaman dapattttt.

 dah sampai di Danau Toba..tapi tak sampai area yang ade banyak kedai2..ni otw ke sane


nama hotel yang aku stay.

 perkarangan hotel yang aku stay..stay sane 1 malam jee
 view depan hotel

 perkarangan hotel..ground floor..


yeahhh..bilik aku..mengadap Lake Toba.kat sini sejukkk...cam cameron highlands gituu

lepas check in..rehat kejap,pastu keluar g TOMOK ISLAND..kena naik bot menyeberang tasik..perjalanan ke sana lebih kurang 45minit..

sepanjang jalan sebelum sampai jeti...ni semua kedai2 souvenir..tapi time aku g banyak tutup..

 sampai sudehhh...ni kat tempat menunggu bot datang..bot banyak sebab destinasi berbeza..kebanyakan tourists cam matsalleh g SAMOSIR ISLAND...kat situ cantik.tapi aku tak g la..sebab dah stay kat hotel seberang sini.

antara bot available...paddle boat pun adeeee


 schedule bot..

Ayuh naik bot.:)

feeling kejap..padahal..mabuk dah aku duk dalam bot ni..ombak tasik beralun2 cam pantai...serius.

mari bertolak ke TOMOK island!





 tasik atas gunung...dikelilingi gunung- ganang!

 sampai dahhh..
 Tugu.

 map sekitar Danau toba

kedai-kedai berderet...kat sini aku sarankan jangan berbelanja banyakkk.nanti kena tipu..aku pun kena..muahahaha...kain pelikat benang seribu yang kat bandar medan jual 25000 rupiah je..kat sini 
70 000..T.T

erm erm if korang nak beli handbag atau beg boleh kot...sebab kat sini murah sikit..nak tawar-menawar tuu..jangan letak harga ala kadar...letak paling banyak yang korang rasa berbaloi..lama2 turun jugak harga..even tak sama price yang kita tawar. 

haa...handbag kat sini lawa...aku rasa jarang ada kat bandar medan kot..so, if korang pengumpul handbag, better beli sini..watchout dengan penjual..jangan termakan pujuk rayu mereka kayh.sila tawar dengan harga murah...

abang aku sampai kena tarik tangan dengan penjual2 kat situ..pujuk rayu suruh beli kedai mereka..so, korang hati2 k...

 Ni plak pameran rumah kaum Batak Toba...ade puppet show..tapi mase aku pegi..penduduk kat situ tak buat lagi.So, tak dapek den nak snap.hehe

lepas puas cuci mata..dan kena tipu dengan penjual..maka pulang lah kami bertiga ke hotel balik..penatttt tapi puas..

keesokan harinya..kitorang bertolak balik ke Medan semula...sambil2 balik..kitorang singgah di BERASTAGI..kira-kira 2 jam perjalanan kot..sepanjang perjalanan lalu kat Lake toba..rasa sangat terpesona dengan suasana disitu..menarikkkk..

 otw ke Berastagi,aku mintak pak supir stop tepi bukit..sebab nak pegang pokok ni..ce teka ce teka pokok apekah ini.heee

 yang ni sedang masak..tapi belum masak sepenuhnya lagi

 okaylah..ni pokok KOPI ye..aku zoomm dari dekat..weee

amik satu.buat air kat rumah..muaheheehehe

seriously aku cakap...sangat sejuk udaranya...berbaloi datang jauh dari Medan..tempat cantik sangat...:)

Next post aku akan story pasal berastagi k...thanks for reading!










 photo 6f80631b3e854accd1ec2b89006d6148_zpsbc75d54a.png Terima kasih. Adiossss