Tengku Sarah
blogviews
Meet me!
Kamsamida^^


FacebookTwitterInstagram
Admin!
Anneyong^^


 photo 6fb96f8f-514c-4f82-a9b4-8d23706600c2_zps730761df.jpg
*TENGKU SARAH A'AISHAH TENGKU IBRAHIM
*23 September
*Kubang Kerian, Kelantan Malaysia
*Easy Going and outgoing person
Bloggers!
Saranghaeyo^^


Chatters!
Hye



Background^^!
Sila pilih

Background #1 Background #2 Background #3
Template By : Rana
Basecode : Ayesha
Help : C U T E
Owner & RE-edit : Tengku Sarah
Tutorial: Cara untuk letakkan butang LIKE FACEBOOK (BLOGSKIN)
Friday, March 21, 2014 | 3/21/2014 03:30:00 PM |

Assalamualaikum!

Baru-baru ni, aku decorate sikit blog..sesaje sebab nak bagi nampak menarik sikit (bagi aku)..HEHE bagi korang, aku taktau la kan menarik ke idok. Ape-ape pun banyak sangat benda aku taktau pasal blog ni. JAKUN sangat. Mujurlah ade bantuan daripada bloggers yang lain. Kalau tengok, diorang sangat pro dengan blog ni. No wonder la dapat menjana pendapatan melalui blog kannnn.

Aku pun nak try jugak, nak share ape yang aku buat dan mungkin boleh jadi manfaat kepada readers. Sekarang ni aku nak share cara untuk masukkan butang like fb pada setiap entry korang.

STEP 1
Macam biasa, LOGIN blog korang, kemudian masuk DASHBOARD. Lepas tu, klik TEMPLATE. Disebabkan korang guna blogskin, template dah jadi classic template kan..so korang terus ke EDIT HTML seperti gambar di bawah ini:




Lepas tu, tekan CTRL+F akan keluar box search. Korang search <$BlogItemBody$>  macam dibawah ini:


Dah jumpa? Korang COPY LINK yang aku bagi ni haa.. letak betul2 bawah <$BlogItemBody$> ni.

Ni LINK WAJIB::

<iframesrc="http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=<$BlogItemPermalinkURL$>"scrolling="no" frameborder="0" style="height: 62px; width: 100%"allowTransparency="true"></iframe>

Klik PREVIEW. Kalau menjadi kat blog korang, maka tekan lah SAVE. Nanti tak pasal- pasal kena buat balik kalau lupa save. HEHE




SELAMAT MENCUBA


*Credit to @CikAnyss punya blog. :D 






 photo 6f80631b3e854accd1ec2b89006d6148_zpsbc75d54a.png Terima kasih. Adiossss